„Zatrzymać radość”

Na zajęciach świetlicowych uczniowie dzieli się swoimi wrażeniami na temat sposobów spędzania wolnego czasu. Szukali odpowiedzi na następujące pytania;

●    Dlaczego jedni potrafią się cieszyć  nawet z drobnych rzeczy, podczas gdy inni są  ciągle niezadowoleni?

●     Co sprawia, że jesteśmy  weseli, smutni?

●    Jak oceniać  rozmiary uczuć?

Do słowa RADOŚĆ   dopisywali skojarzenia np.:

●    prezent, urodziny

●    zabawa z kolegami

●    uśmiech, sukces, szczęście

●    cała rodzina razem

Po prezentacji nastąpiła kolejna dyskusja na temat „Czym jest radość i jak ją można wyrazić?”

Teraz uczniowie  inaczej definiowali  słowo RADOŚĆ.

Oto przykładowe wypowiedzi dzieci:

●    wesołość, którą chcę się dzielić,

●     uczucie zadowolenia

●    uśmiechnięta oczy i usta,

●    gdy mam ochotę śpiewać i tańczyć.

W wyniku dyskusji uczniowie doszli do wniosku, że budzące się w nas uczucia zależą od zaistniałej sytuacji. Jednak każdy człowiek inaczej wyraża swoje emocje, a to znów zależy od jego wrażliwości i charakteru. Radość jest pozytywnym stanem, a człowiek uśmiechnięty postrzegany jest jako człowiek szczęśliwy. Dzieci stwierdziły, że chętniej przebywają w towarzystwie ludzi wesołych  niż smutnych.

Redakcja Ewa Widaj

Opublikował(a): Małgorzata Bazan Data publikacji: 20-12-2024 07:11

Na skróty