- Aktualności
- >
- Z życia szkoły
- >
- Grudzień 2024
- >
- „Zatrzymać radość”
„Zatrzymać radość”
Na zajęciach świetlicowych uczniowie dzieli się swoimi wrażeniami na temat sposobów spędzania wolnego czasu. Szukali odpowiedzi na następujące pytania;
● Dlaczego jedni potrafią się cieszyć nawet z drobnych rzeczy, podczas gdy inni są ciągle niezadowoleni?
● Co sprawia, że jesteśmy weseli, smutni?
● Jak oceniać rozmiary uczuć?
Do słowa RADOŚĆ dopisywali skojarzenia np.:
● prezent, urodziny
● zabawa z kolegami
● uśmiech, sukces, szczęście
● cała rodzina razem
Po prezentacji nastąpiła kolejna dyskusja na temat „Czym jest radość i jak ją można wyrazić?”
Teraz uczniowie inaczej definiowali słowo RADOŚĆ.
Oto przykładowe wypowiedzi dzieci:
● wesołość, którą chcę się dzielić,
● uczucie zadowolenia
● uśmiechnięta oczy i usta,
● gdy mam ochotę śpiewać i tańczyć.
W wyniku dyskusji uczniowie doszli do wniosku, że budzące się w nas uczucia zależą od zaistniałej sytuacji. Jednak każdy człowiek inaczej wyraża swoje emocje, a to znów zależy od jego wrażliwości i charakteru. Radość jest pozytywnym stanem, a człowiek uśmiechnięty postrzegany jest jako człowiek szczęśliwy. Dzieci stwierdziły, że chętniej przebywają w towarzystwie ludzi wesołych niż smutnych.
Redakcja Ewa Widaj
Galeria zdjęć