VI etap programu „Być jak Ignacy” Energia wiatrowa

Uczniowie pooglądali filmik „Jak wykorzystujemy energię wiatru?”, a następnie przeczytali notatkę o elektrowniach wiatrowych. Kolejnym etapem pracy było złożenie i uzupełnienie małej książeczki o energii wiatrowej. Pod koniec zajęć, młodzi odkrywcy wykonali doświadczenie – dokonali pomiaru siły wiatru za pomocą własnoręcznie zbudowanego anemometru. Do budowy urządzenia do pomiaru prędkości wiatru potrzebowali: dwie butelki plastikowe wypełnione piaskiem z wyciętymi otworami w górnej części butelek po obu stronach, długą wykałaczkę, karton, taśmę klejącą, pisak, klips do papieru i suszarkę do włosów.

Włączoną suszarkę uczeń kierował na ruchomy karton, a drugi zaznaczał różne pozycje na nieruchomej kartce, przyklejonej do butelki. Z obserwacji uczniów wynikło, że zmiany położenia kartonika uzależnione są od zmiany mocy suszarki lub jej odległości od anemometru.

Koło Wynalazców w SP 5


 

MP4VI etap - Energia wiatrowa - melodia.mp4 (68,20MB)
 

Opublikował(a): Barbara Wojnar Data publikacji: 19-12-2023 08:22

Na skróty